Rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Tieto výsledky nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom. Rebríčky tak môžu byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy, najmä by však mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl.

Pre získanie presnejšieho obrazu by sa rodičia mali škôl pýtať na ďalšie uplatnenie absolventov, či už v prijímaní na vyšší stupeň vzdelávania alebo pri vstupe na trh práce. Dôležité sú aj informácie o účasti študentov na rôznych súťažiach, o technickom vybavení alebo o štruktúre predmetov.


Rozumiem, nabudúce už nezobrazovať

Gymnázium bilingválne, Tomáša Ružičku 3, Žilina

434 žiakov (z toho 0 externých)
0 zo sociálne znevýhodneného prostredia
40 pedagógov (šk. rok 2019/2020)

+ Hodnotenie školy (Zahŕňa výsledky za šk. roky 2015/16 - 2018/19)

8,0
škola s výbornými výsledkami žiakov
čo to znamená?
9,1Maturity
8,0Pridaná hodnota
-Testovanie 9
3,2Prijímanie na VŠ v SR
8,1Nezamestnanosť absolventov
-Inšpekcia
3,0Mimoriadne výsledky

Ohodnoťte školu

4,2

5 hodnoteníPridať komentár

Údaje za jednotlivé ukazovatele  (za šk. rok 2018/19)

Maturity
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Slovenský jazyk
89
69
61
na základe 93 žiakov
+Matematika
58
56
55
na základe 12 žiakov
+Maďarský jazyk
-
-
71
 
+Slovenský jazyk a slovenská literatúra
-
-
64
 
+Anglický jazyk B1
100
77
75
na základe 6 žiakov
+Anglický jazyk B2
91
71
60
na základe 46 žiakov
+Anglický jazyk C1
-
-
63
 
+Nemecký jazyk B1
-
-
-
 
+Nemecký jazyk B2
-
-
50
 
+Nemecký jazyk C1
-
-
68
 
 
Testovanie 9
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Slovenský jazyk
-
-
75
 
+Matematika
-
-
77
 
+Maďarský jazyk
-
-
69
 
+Slovenský jazyk a slovenská literatúra
-
-
76
 
 
Pridaná hodnota
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Pridaná hodnota zo slovenského jazyka
93
4,36
0,24
na základe 36 žiakov
 
Nezamestnanosť absolventov
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Nezamestnanosť absolventov
-
-
-
 
+Regionálne uplatnenie
-
-
-
 
 
Prijímanie na VŠ v SR
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Podiel absolventov prijatých na VŠ v SR
4
38 %
71 %
31 z 82 absolventov
+Úspešnosť prijímania na VŠ v SR
5
78 %
90 %
31 z 40 prihlásených
 
Inšpekcia
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Riadenie školy
-
-
75
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
+Podmienky výchovy a vzdelávania
-
-
86
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
+Výchovno-vzdelávací proces
-
-
71
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
 
Mimoriadne výsledky
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Mimoriadne výsledky žiakov
61
1,8
2,4
800 € na 434 žiakov
 
Pedagogický zbor
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Počet učiteľov na 100 žiakov
43
9,2
13,0
40 učiteľov na 434 žiakov
+Využívanie IKT / DT
100
100 %
95 %
40 z 40 učiteľov
 
Finančné zdroje
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Zdroje na žiaka
 
-
-
 
+Vlastné zdroje školy
-
-
-
 
 
Ostatné ukazovatele
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Počet žiakov
72
434
310
+Počet externých žiakov
 
0
2
+Podiel externých žiakov
 
0,0 %
0,7 %
+Počet žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0
0
+Podiel žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0,0 %
0,2 %
+Počet pedagógov
76
40
29
 

Komentár školy

INEKO, administrátor portálu, 17.8.2015
Dôvod, pre ktorý škola nemá priradené hodnotenie je, že za uplynulé 4 školské roky nemala spolu aspoň 80 maturantov z anglického či nemeckého jazyka. Doteraz škola bola vždy hodnotená, pretože kritériá spĺňala a vo všetkých predchádzajúcich hodnoteniach sa umiestnila do 20. miesta (spomedzi približne 200 hodnotených gymnázií v SR). Dôvod, prečo je z anglického alebo nemeckého jazyka nízky počet maturantov súvisí so skutočnosťou, že v škole sa vzdelávanie uskutočňuje vo francúzskej a španielskej bilingválnej sekcii, z týchto jazykov absolventi vykonávajú maturitnú skúšku na úrovni C1. Externá časť z anglického jazyka nie je preto povinná pre tých, ktorí si tento jazyk vyberú ako voliteľný maturitný predmet, čo maturanti využívali najmä v posledných rokoch. INEKO v tejto súvislosti dodáva, že pri najbližšom update portálu v novembri 2015 plánuje upraviť metodiku tak, aby ako jediné kritérium priradenia hodnotenia týkajúce sa maturít ostalo posudzovanie počtu maturantov z materinského jazyku. Škola teda v novembri 2015 opäť získa hodnotenie.

Komentáre používateľov

30.03.2020, 12:52, INEKO
Táto škola je zapojená do vzdelávacieho programu Medzinárodná cena vojvodu z Edinburghu (skrátene DofE). Mladý človek si sám stanovuje ciele, ktoré musí po dobu realizácie programu (6-18 mesiacov+) napĺňať. Učiteľ alebo dobrovoľník v programe figuruje ako mentor a rovnocenný partner, ktorý účastníka vedie k napĺňaniu svojich cieľov v oblastiach ako Šport, Rozvoj talentu, Dobrovoľníctvo a Dobrodružná expedícia. Program DofE tak poskytuje mladým ľuďom priestor na realizáciu svojho talentu, záujmov, rozvíja motiváciu a osobnú a spoločenskú zodpovednosť. Zapojeným školám a učiteľom okrem iného ponúka možnosť zvýšiť touto skúsenosťou svoje organizačné a profesionálne zručnosti. Na Slovensku je v školskom roku 2019/2020 do DofE zapojených 170 organizácií a škôl a takmer 3600 účastníkov. Viac informácií o programe je dostupných na www.dofe.sk.
30.03.2020, 12:52, INEKO
Na tejto škole funguje vzdelávací program Akadémia veľkých diel. Jeho cieľom je rozvíjať čitateľskú gramotnosť, kritické myslenie, schopnosť sústrediť sa a kultivovane diskutovať. Akadémia sa zároveň opiera o dobrú prax charakterového vzdelávania cez príbehy a veľké diela. Pozostáva z dvoch častí: online knižnice a diskusných seminárov v skupine 7 - 15 rovesníkov, ktoré vedie učiteľ - moderátor. Učitelia zapojení do programu prešli intenzívnym školením a sú súčasťou mentoringového programu Akadémie. Úlohou učiteľa nie je o dielach prednášať, ale posúvať diskusiu študentov pomocou špeciálne vypracovaných metodík ku každému dielu. Program sa sústredí na literatúru, filozofiu, hudbu, maľbu a filmy autorov, ktorí formovali západnú civilizáciu a otvárajú dôležité životné otázky. Vďaka forme a obsahu programu si tak študent formuje nie len svoje zručnosti a myseľ, ale aj charakter.
30.03.2020, 12:52, INEKO
Táto škola spolupracuje s esejistickou súťažou SOFIA. Súťaž kladie každý rok zaujímavú otázku, na ktorú majú študenti hľadať odpoveď formou argumentačnej eseje. Tento proces ich inšpiruje k hľadaniu právd o sebe a o svete, v ktorom žijú. Ponúka im možnosť kriticky rozmýšľať a tvorivo argumentovať. Osvojovanie si zručnosti písania akademickej eseje je užitočné pre budúce štúdium na univerzite (SOFIA ponúka detailný návod, vďaka ktorému sa túto zručnosť môže študent naučiť). Hľadanie odpovedí pomocou poctivej argumentácie a reflexie svojich postojov navyše formuje nielen myslenie, ale aj konanie a charakter. Študenti musia pri písaní pracovať s relevatnými zdrojmi, vďaka čomu sa konfrontujú s konkrétnymi dielami a konkrétnymi významnými autormi a mysliteľmi. Všetky eseje prechádzajú systematickým hodnotením našej odbornej poroty. Traja najlepšie vyhodnotení autori sú odmenení cenami.