Rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Tieto výsledky nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom. Rebríčky tak môžu byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy, najmä by však mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl.

Pre získanie presnejšieho obrazu by sa rodičia mali škôl pýtať na ďalšie uplatnenie absolventov, či už v prijímaní na vyšší stupeň vzdelávania alebo pri vstupe na trh práce. Dôležité sú aj informácie o účasti študentov na rôznych súťažiach, o technickom vybavení alebo o štruktúre predmetov.


Rozumiem, nabudúce už nezobrazovať

Základná škola s MŠ, Hradná 342, Liptovský Hrádok

494 žiakov (z toho 0 externých)
0 zo sociálne znevýhodneného prostredia
37 pedagógov (šk. rok 2019/2020)

+ Hodnotenie školy (Zahŕňa výsledky za šk. roky 2015/16 - 2018/19)

7,8
škola s veľmi dobrými výsledkami žiakov
čo to znamená?
7,4Testovanie 5
-Inšpekcia
8,0Testovanie 9
7,4Mimoriadne výsledky

Ohodnoťte školu

3,0

2 hodnoteniaPridať komentár

Údaje za jednotlivé ukazovatele  (za šk. rok 2018/19)

Testovanie 5
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Slovenský jazyk
26
52
57
na základe 55 žiakov
+Matematika
39
58
57
na základe 55 žiakov
+Maďarský jazyk
-
-
52
 
 
Testovanie 9
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Slovenský jazyk
77
66
59
na základe 64 žiakov
+Matematika
62
65
59
na základe 64 žiakov
+Maďarský jazyk
-
-
55
 
+Slovenský jazyk a slovenská literatúra
-
-
61
 
 
Inšpekcia
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Riadenie školy
-
-
80
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
+Podmienky výchovy a vzdelávania
-
-
83
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
+Výchovno-vzdelávací proces
-
-
72
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
+9. ročník Slovenský jazyk
-
-
-
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
+4. ročník Prírodoveda
-
-
-
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
+9. ročník Fyzika
-
-
-
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
+9. ročník Prírodopis
-
-
-
inšpekcia od šk. roku 2006/07 neprebehla
 
Mimoriadne výsledky
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Mimoriadne výsledky žiakov
92
1,2
0,3
600 € na 501 žiakov
 
Pedagogický zbor
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Počet učiteľov na 100 žiakov
23
7,4
10,9
37 učiteľov na 501 žiakov
+Využívanie IKT / DT
100
100 %
95 %
37 z 37 učiteľov
 
Finančné zdroje
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Zdroje na žiaka
 
-
-
 
+Vlastné zdroje školy
-
-
-
 
 
Ostatné ukazovatele
percentil
v rámci ZŠ

údaj za školu
priemer
za ZŠ

poznámka
+Počet žiakov
89
501
219
+Počet žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0
14
+Podiel žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0,0 %
7,3 %
+Počet pedagógov
91
37
18
 

Komentár školy

Mgr. Karol Rácz, zástupca riaditeľa
Základná škola s materskou školou na Hradnej ulici patrí medzi kvalitné moderné školy s bohatou históriou. Bola slávnostne otvorená 11. marca 1937 a v roku 2017 tak škola oslávila 80 rokov od svojho založenia.
Súčasťou školy sú aj dve materské školy, na Hradnej ulici a v prímestskej časti Dovalovo. Okolie školy je vysadené zeleňou, ktorá je pravidelne revitalizovaná. V areály sa nachádzajú aj dve ihriská, multifunkčné a workoutové, ktoré sú určené pre aktívny oddych našich žiakov a zároveň slúžia aj širokej verejnosti.
Škola sa nachádza v tichom a peknom prostredí horného Liptova a patrí medzi najväčšie školské zariadenia v rámci regiónu.
Škola je cez Školský vzdelávací program zameraná hlavne na rozvoj matematických, jazykových a informačno-komunikačných kompetencií žiakov.
V rámci okresnej kvalitatívnej súťaže „Škola roka“ sa dlhodobo umiestňujeme na popredných priečkach. Venujeme sa aj žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktorí sú začlenení medzi intaktných žiakov a vzdelávajú sa podľa individuálneho vzdelávacieho plánu, ktorý je prispôsobený potrebám každého žiaka. V škole pôsobí špeciálny pedagóg, ktorý spolupracuje na jednej strane s rodičmi a pedagógmi a zároveň s odborníkmi z blízkeho centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie.
V okresnej súťaži ZŠ a 8-ročných gymnázií sme získali vynikajúce umiestnenia. Celkovo 26 škôl sa porovnáva na základe úspechov žiakov vo vedomostných a talentových olympiádach a súťažiach: 2016/17: 1. miesto 2015/16: 1. miesto 2014/15: 1. miesto 2013/14: 2. miesto 2012/13: 1. miesto

Komentáre používateľov

30.03.2020, 12:52, INEKO
Táto škola patrí medzi školy, ktoré aktívne využívajú systém elektronického testovania (ide o testovanie, ktoré vykonáva NÚCEM). Takúto skutočnosť považujeme za pozitívum – vypovedá to podľa nás o tom, že tieto školy sú aktívne a otvorené, majú záujem o moderné metódy, transparentnosť a tiež dbajú na vybavenie svojej školy.
Poznámka: škola využíva e-Test na bežné elektronické (tzv. „školské“) testovania, no zatiaľ sa nezapája do elektronického testovania v rámci riadnych termínov certifikačných meraní Testovania 9 a externej časti maturitnej skúšky.