Rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Tieto výsledky nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom. Rebríčky tak môžu byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy, najmä by však mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl.

Pre získanie presnejšieho obrazu by sa rodičia mali škôl pýtať na ďalšie uplatnenie absolventov, či už v prijímaní na vyšší stupeň vzdelávania alebo pri vstupe na trh práce. Dôležité sú aj informácie o účasti študentov na rôznych súťažiach, o technickom vybavení alebo o štruktúre predmetov.


Rozumiem, nabudúce už nezobrazovať

Gymnázium P.Pázmáňa VJM, Letomostie 3, Nové Zámky

102 žiakov (z toho 0 externých)
0 zo sociálne znevýhodneného prostredia
14 pedagógov (šk. rok 2019/2020)

+ Hodnotenie školy (Zahŕňa výsledky za šk. roky 2015/16 - 2018/19)

6,1
škola s dobrými výsledkami žiakov
čo to znamená?
4,9Maturity
-Pridaná hodnota
-Testovanie 9
8,7Prijímanie na VŠ v SR
8,5Nezamestnanosť absolventov
3,6Inšpekcia
7,1Mimoriadne výsledky

Ohodnoťte školu

3,0

1 hodnoteniePridať komentár

Údaje za jednotlivé ukazovatele  (za šk. rok 2018/19)

Maturity
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Slovenský jazyk
-
-
61
 
+Matematika
84
65
55
na základe 5 žiakov
+Maďarský jazyk
10
60
71
na základe 25 žiakov
+Slovenský jazyk a slovenská literatúra
15
55
64
na základe 25 žiakov
+Anglický jazyk B1
-
-
75
 
+Anglický jazyk B2
9
48
60
na základe 21 žiakov
+Anglický jazyk C1
-
-
63
 
+Nemecký jazyk B1
-
-
-
 
+Nemecký jazyk B2
65
51
50
na základe 4 žiakov
+Nemecký jazyk C1
-
-
68
 
 
Testovanie 9
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Slovenský jazyk
-
-
75
 
+Matematika
-
-
77
 
+Maďarský jazyk
-
-
69
 
+Slovenský jazyk a slovenská literatúra
-
-
76
 
 
Pridaná hodnota
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Pridaná hodnota zo slovenského jazyka
-
-
0,24
 
 
Nezamestnanosť absolventov
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Nezamestnanosť absolventov
-
-
-
 
+Regionálne uplatnenie
-
-
-
 
 
Prijímanie na VŠ v SR
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Podiel absolventov prijatých na VŠ v SR
80
84 %
71 %
21 z 25 absolventov
+Úspešnosť prijímania na VŠ v SR
100
100 %
90 %
21 z 21 prihlásených
 
Inšpekcia
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Riadenie školy
2
41
75
inšpekcia v šk. roku 2016/17
+Podmienky výchovy a vzdelávania
14
73
86
inšpekcia v šk. roku 2016/17
+Výchovno-vzdelávací proces
62
74
71
inšpekcia v šk. roku 2016/17
 
Mimoriadne výsledky
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Mimoriadne výsledky žiakov
98
13,6
2,4
1 400 € na 103 žiakov
 
Pedagogický zbor
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Počet učiteľov na 100 žiakov
78
13,6
13,0
14 učiteľov na 103 žiakov
+Využívanie IKT / DT
12
86 %
95 %
12 z 14 učiteľov
 
Finančné zdroje
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Zdroje na žiaka
 
-
-
 
+Vlastné zdroje školy
-
-
-
 
 
Ostatné ukazovatele
percentil
v rámci Gym

údaj za školu
priemer
za Gym

poznámka
+Počet žiakov
20
103
310
+Počet externých žiakov
 
0
2
+Podiel externých žiakov
 
0,0 %
0,7 %
+Počet žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0
0
+Podiel žiakov zo soc. znevýh. prostredia
 
0,0 %
0,2 %
+Počet pedagógov
19
14
29
 

Komentár školy

Pokiaľ máte záujem, pošlite, prosím, stručný text predstavujúci vašu školu, spolu s najväčšími dosiahnutými úspechmi, na .

Komentáre používateľov

30.03.2020, 12:52, INEKO
Táto škola patrí medzi školy, ktoré aktívne využívajú systém elektronického testovania (ide o testovanie, ktoré vykonáva NÚCEM). Takúto skutočnosť považujeme za pozitívum – vypovedá to podľa nás o tom, že tieto školy sú aktívne a otvorené, majú záujem o moderné metódy, transparentnosť a tiež dbajú na vybavenie svojej školy.
Poznámka: škola využíva e-Test na bežné elektronické (tzv. „školské“) testovania, no zatiaľ sa nezapája do elektronického testovania v rámci riadnych termínov certifikačných meraní Testovania 9 a externej časti maturitnej skúšky.
30.03.2020, 12:52, INEKO
V šk. roku 2017/18 vykonala Štátna školská inšpekcia (ŠŠI) na tejto škole inšpekciu vo vzťahu k vykonávaniu písomnej formy maturít a zistila nižšie uvedené nedostatky, ktoré mohli ovplyvniť výsledok daného testovania žiakov na škole:
- Výber administrátorov a pomocného dozoru, ktorí boli riadne zaškolení, nebol v súlade s pokynmi – pomocný dozor vykonávali z dôvodu nedostatku pedagogického personálu okrem 3 učiteľov aj sekretárka a účtovníčka školy.
- Pri odovzdávaní testov, ostatných materiálov školskému koordinátorovi neprebehla spoločná kontrola, oddeľovanie a roztriedenie odpoveďových hárkov.
(zdroj: https://www.ssiba.sk/admin/fckeditor/editor/userfiles/file/Dokumenty/SPRAVY/2018/ECaPFIC_2017_18.pdf)
30.03.2020, 12:52, INEKO
V šk. roku 2018/19 vykonala Štátna školská inšpekcia (ŠŠI) na tejto škole inšpekciu vo vzťahu k vykonávaniu písomnej formy maturít a zistila nižšie uvedené nedostatky, ktoré mohli ovplyvniť výsledok daného testovania žiakov na škole:
- Ukončovanie administrácie prebiehalo predpísaným spôsobom, administrátori odovzdali testy, odpoveďové hárky a ostatné materiály v určenom čase a skontrolovali ich spolu so školskými koordinátormi. Pri následnom roztriedení a oddeľovaní odpoveďových hárkov bolo zistené neprepísanie odpovedí na kópiu odpoveďového hárku 1 žiaka (SJSL, skupina 01), čo vyriešili odpísaním odpovedí z originálu odpoveďového hárku vedľa nečitateľných odpovedí pod dohľadom predsedu PMK a ŠMK.
- Bola uznaná nesprávna odpoveď (úloha č. 46 v teste zo SJSL) ako správna, čo predsedníčka PMK pri kontrole ohodnotených odpoveďových hárkov nezistila a chybu opravila až po upozornení školskou inšpektorkou.
(zdroj: https://www.ssiba.sk/admin/fckeditor/editor/userfiles/file/Dokumenty/SPRAVY/2019/132_143_ECaPFIC_2019.pdf)